Forum Kult RPG Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Neverwinter Night
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Odpowiedz do tematu    Forum Kult RPG Strona Główna » Gry Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Neverwinter Night
Autor Wiadomość
Nalvetar
Arcylord Wszechrzeczy
Arcylord Wszechrzeczy



Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 233
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Uniwersum Arcylorda

Post Neverwinter Night
Gra zapewne wielu znana choćby z tytułu. Jest to kolejna gra komputerowa pod system D&D w swiecie Forgotten Realms. Podobna do IWD i BG pod kilkoma względami, ale z innej strony całkiem odmienna. Ten temat poswięce głównie NWN1, gdyż narazie gram tylko w tą część (i bez dodatków). Mimo iż nie jest to nowa gra, grafikę posiada niezłą. Niezłe tekstury, ładnie wygądające postacie, świetne efekty czarów i wprost boskie (moim zdaniem) niektóre zbroje. Gra jest podciągnięta pod D&D 3.5 (albo 3?) więc jest kilka naprawdę świetnych broni (np. podwójne miecze). Walki są świetnie dopracowane, niedoporównania jeśli chodzi o IWD lub BG, tu już widac uniki i parowania postaci, walka jest dynamiczna. Pojawił się efekt graficzny wbijanych strzał w postać, co widać na poniższym screenie (śmierć mojej postaci zarazem):
[link widoczny dla zalogowanych]
Poza takimi efektami jest także np. falowanie trawy, co niekiedy ładnie wygląda, a jak już wspomniałem to nie nowa gra, więc cudem graficznym nie jest.
Podstwową różnica NWN między BG i IWD jest to, że porusza się tylko jedną postacią (w ten sam sposób) i jest to pełen 3D, czyli można obracać kamere itp. Można mieć tylko jednego towarzysza (wyłączając chowańce i przyzwane strwory). Gra posiada trzy tryby gry: pojedyncza, wieloosobowa i wieloosobowa MG.
Jeśli chodzi o tryp jednego gracza, to tu ważna jest fabuła, która jest...średnia/słaba...liniowa, mało pobocznych questów, przewidywalna...ogółem w porównaniu do BG może się schować. Kolejną wadą w tym trybie jest to, że silnika Aurora, na którym opiera się gra, przyczynia sie do monotonności lokacji. Mianowicie jaskinie wyglądają bardzo podobnie, różnią się wyłącznie kształtami korytarzy, a miasta mają powtarzające się budynki (jeśli mnie pamięć nie myli w BG i IWD nie było czegoś takiego). Postaci, które nam mogą towarzyszyć nie jest dużo. Niby mają swoje charaktery, lecz to nie to samo co BG2. Widać, że twórcy nie skupili się na pojedynczej przygodzie (dopiero w dodatkach, podobno, robi się ciekawiej - mam nadzieje), ale ogólnie nie jest strasznie, a i tak się fajnie gra.
Co do trybu multiplayer, to mogę rzec, tylko tyle, że nie udało mi sie jeszcze zagrać w niego, ale zważywszy, że NWN był robiony pod tym względem, powinno być nieźle.
Istnieje możliwość grania w ten tryb w postaci MG (to mi sie udało), porusza się wtedy postacią niewidoczną dla graczy, która ma wiele ciekawych możliwości, np. dawanie doświadczenia, zabijanie jednostek, wcielanie się w jednostki, poruszanie się po wszystkich mapach (jakby teleport). To napewno uprzyjemnia rozgrywke.
Teraz skupię się na najlepszej moim zdaniem rzeczy w tej grze, mianowice silnik Aurora daje kolosalne (wręcz nieograniczone) możliwości przy tworzeniu map. Poza tym, że można stworzyć wielki świat fantasy, robiąc miasta, wsie, trakty, lasy, jaskinie i wszystko co wpadnie do głowy, to ma sie wolną ręke w tworzeniu postaci BN, przedmiotów itp.(edytor przedmiotów w NWN jest nieporównywalnie lepszy do tego z AOW, w szególności w przypadku zbroji)
Oto dwie postacie w zbrojach, które zrobiłem:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
A tu widok z edytora, fragment mojego miasta, a dokładniej arena gladiatorów:
[link widoczny dla zalogowanych]
Ja osobiście jestem zachwycony możliwościami edytora Aurora, a najlepsze w nim jest to, że jest możliwość pisania skryptów C++ z wstawieniem funkcji gry! To właśnie dzięki temu, uważam że ma nieograniczone możliwości. Jednakże wymaga to znajomosci języka C++, który nie należy do najłatwiejszych, ale jestem przekonany, że warto. Dla przybliżenia potęgi edytora dodam tylko jeszcze, że najpewniej istnieje możliwość zrobienia takiej mapy, gdzie do bohatera dołącza się smok, demon, czy co tam kto chce.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 17:31, 14 Sty 2007 Zobacz profil autora
Queen Fire
Nobilitowany
Nobilitowany



Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Z zamku Meandora

Post
Słyszałam o tej grze. Możliwe, że ją zakupię.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 18:17, 14 Sty 2007 Zobacz profil autora
Bardah
Nobilitowany
Nobilitowany



Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z kądś

Post
Moim zdaniem druga część jest lepsza. grafika jest na wyższym poziomie oraz fabuła, ale NWN to świetna i dopracowana gra.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 19:07, 14 Sty 2007 Zobacz profil autora
Pharaun_Mizzrym
Hrabia
Hrabia



Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Menzoberranzan

Post
Mało o tej grze slyszalem i jakos mnie nigdy nie zaintersowala chociaz jest tam podobno mozliwosc importu postaci z BG co mnie moze kiedys nakloni do zainstalowania tej gry;D


Post został pochwalony 0 razy
Nie 21:22, 14 Sty 2007 Zobacz profil autora
Nalvetar
Arcylord Wszechrzeczy
Arcylord Wszechrzeczy



Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 233
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Uniwersum Arcylorda

Post
Queen Fire napisał:
Możliwe, że ją zakupię.

NWN wraz z obydwoma dodatkami kosztuje już około 50 zł. Sam też zamierzam kupić, szczególnie ze względu na dodatki (a zresztą gram na piracie)
Bardah napisał:
Moim zdaniem druga część jest lepsza

Nie grałem, widziałem tylko screeny, wiem że ma kolosalne wymagania (prawie jak G3), a jego toolset (ten edytor) ma wprost chorendalne wymagania, a najmniejsza możliwa plansza z kilkoma obiektami zajmuje już około 50 MB na HDD!
Nad NWN2 też myśle, czy by nie kupić
Pharaun_Mizzrym napisał:
jest tam podobno mozliwosc importu postaci z BG

Też słyszałem, ale wątpie by bez jakiegoś patcha czy czegoś podobnego było to możliwe.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 22:06, 14 Sty 2007 Zobacz profil autora
Nilsharr
Lord Wysłannik Piekieł
Lord Wysłannik Piekieł



Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krishan

Post
Nie nie można importować Smile niestety Razz Smile zostaje tylko możliwość cieszenia się na nową tą grą Smile naprawde fajna jest


Post został pochwalony 0 razy
Pon 18:47, 15 Sty 2007 Zobacz profil autora
Pharaun_Mizzrym
Hrabia
Hrabia



Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Menzoberranzan

Post
Oj to szkoda ze nie mozna impoortowac;) ciekawe jaka sieke robilby 50 poziomowy czarownik;PRazzRazzRazzRazz..........;D szkoda bardzo;)


Post został pochwalony 0 razy
Pon 20:44, 15 Sty 2007 Zobacz profil autora
Nalvetar
Arcylord Wszechrzeczy
Arcylord Wszechrzeczy



Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 233
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Uniwersum Arcylorda

Post
Rozczaruje Cię, nawet gdyby się dało importować z BG, to i tak w NWN jest ograniczenie do 20 poziomu, natomiast w którymś dodatku jest do 40, więc 50 poziomowy mag...
Poza tym nawet 50 poziomowy mag okazał by się za słaby przy niektórych modach (tworzonych przez graczy), gdyż tam można zrobić tak potężną postać, że dziękuje bardzo (np. mag o sile 100, budowie 100, hp kilka tysięcy itp. ziejący ogniem, zależy jak kto przegina).

Parę słów do fabuły. Teraz zaczyna mi się wydawać bardziej przypominająca ukochane BG2, mam nadzieje, że nie na krótko. Chcę jak najszybciej przebrnąć przez podstawową wersje i pograć w dodatki, bo brakuje mi już dobrych histori. Jak skończe zabiore się za edytora i będe przy nim siedział aż zrobie jakiś naprawdę dobry mod.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 21:23, 15 Sty 2007 Zobacz profil autora
Pharaun_Mizzrym
Hrabia
Hrabia



Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Menzoberranzan

Post
Przepraszam najmocniej Nalvetarze ale niestety niewiedzialem o tym;pp;pp;pp;pp
Mi wystarczy to ze 50 poziomowy mag w BG 2 jest praktycznie niezniszczalny;D i to mi styka:D a w NWN narazie i tak nie bede gral i tak bo strasznie malo czasu mam na kompa teraz;/


Post został pochwalony 0 razy
Pon 21:32, 15 Sty 2007 Zobacz profil autora
Nalvetar
Arcylord Wszechrzeczy
Arcylord Wszechrzeczy



Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 233
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Uniwersum Arcylorda

Post
Cytat:
Mi wystarczy to ze 50 poziomowy mag w BG 2 jest praktycznie niezniszczalny;D i to mi styka:D

No i nie dziwie się, 50 poziom to kolosalnie wysoki, a taki mod o którym wspomniałem nigdy nie będzie oficjalną krainą.
Cytat:
strasznie malo czasu mam na kompa teraz;/

A kto nie ma? Takie czasy.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 21:37, 15 Sty 2007 Zobacz profil autora
Pharaun_Mizzrym
Hrabia
Hrabia



Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Menzoberranzan

Post
Wiesz wydaje mi sie ze mowimy tutaj o 2 zupelnie innych swiatach mozliwe ze 50 lvl w NWN to jest nic ale w BG 2 to potega;) zawsze bede zwiazany z dwoma grami w ktorymi jestem prawdziwym specjalista:D w BG2 i w D2 to sa gry przy ktorych spedzilem duzo czasu i zawsze moge komus sluzyc rada:D chociaz ostatnio troche opuscilem sie w BG2 ale cos tam pamietam:D


Post został pochwalony 0 razy
Pon 22:05, 15 Sty 2007 Zobacz profil autora
Nilsharr
Lord Wysłannik Piekieł
Lord Wysłannik Piekieł



Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krishan

Post
w NWN 40lvlowy(max lvl) mag wymiata... taką postacią nie ma co grać bo smoka ma się na 1 czar Sad troche to psuje gre dlatego szanujący się skrypterzy itp Razz robią światy z low magic


Post został pochwalony 0 razy
Wto 14:11, 16 Sty 2007 Zobacz profil autora
Pharaun_Mizzrym
Hrabia
Hrabia



Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Menzoberranzan

Post
Jezeli to prawda ze na hita bierze smoka to zdeka przypał bo nie ma praktycznie zadnej przyjemnosci z gry;) i albo te smoki sa tak slabe albo mag ma tak potezne czary;) jak to jest??


Post został pochwalony 0 razy
Wto 14:54, 16 Sty 2007 Zobacz profil autora
Nalvetar
Arcylord Wszechrzeczy
Arcylord Wszechrzeczy



Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 233
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Uniwersum Arcylorda

Post
Pharaun_Mizzrym napisał:
Wiesz wydaje mi sie ze mowimy tutaj o 2 zupelnie innych swiatach mozliwe ze 50 lvl w NWN to jest nic

Trochę źe mnie zrozumiałeś, bo w NWN 50 level (zakładając, że wogóle możliwy do osiągnięcia) to także potęga tylko nie na każdym modzie (bo jak nie ma ograniczeń to jego twórca może tam zrobić wszystko jak już wspomniałem).
Nilsharr napisał:
w NWN 40lvlowy(max lvl) mag wymiata... taką postacią nie ma co grać bo smoka ma się na 1 czar troche to psuje gre

Absurd, mam nadzieje, że nie jest to do konca prawda (czyli że trochę przesadziłeś)
Lecz jeżeli tak rzeczywiście jest, wtedy jak opanuje w pełni mody to także postaram się przyblokować magie.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 20:53, 16 Sty 2007 Zobacz profil autora
Pharaun_Mizzrym
Hrabia
Hrabia



Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Menzoberranzan

Post
Wiesz Ciezko mi sie wypowiadac o grze o ktorej prawie nic nie wiem..... cos tam o niej slyszalem i juz:D i malutkie sprostowanie:) mag na 50 lvl w BG2 na niektorych modach tez nie jest taki mocny:)


Post został pochwalony 0 razy
Wto 20:56, 16 Sty 2007 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum Kult RPG Strona Główna » Gry Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin