Autor |
Wiadomość |
Nalvetar
Arcylord Wszechrzeczy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 233
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Uniwersum Arcylorda
|
|
Neverwinter Night |
|
Gra zapewne wielu znana choćby z tytułu. Jest to kolejna gra komputerowa pod system D&D w swiecie Forgotten Realms. Podobna do IWD i BG pod kilkoma względami, ale z innej strony całkiem odmienna. Ten temat poswięce głównie NWN1, gdyż narazie gram tylko w tą część (i bez dodatków). Mimo iż nie jest to nowa gra, grafikę posiada niezłą. Niezłe tekstury, ładnie wygądające postacie, świetne efekty czarów i wprost boskie (moim zdaniem) niektóre zbroje. Gra jest podciągnięta pod D&D 3.5 (albo 3?) więc jest kilka naprawdę świetnych broni (np. podwójne miecze). Walki są świetnie dopracowane, niedoporównania jeśli chodzi o IWD lub BG, tu już widac uniki i parowania postaci, walka jest dynamiczna. Pojawił się efekt graficzny wbijanych strzał w postać, co widać na poniższym screenie (śmierć mojej postaci zarazem):
[link widoczny dla zalogowanych]
Poza takimi efektami jest także np. falowanie trawy, co niekiedy ładnie wygląda, a jak już wspomniałem to nie nowa gra, więc cudem graficznym nie jest.
Podstwową różnica NWN między BG i IWD jest to, że porusza się tylko jedną postacią (w ten sam sposób) i jest to pełen 3D, czyli można obracać kamere itp. Można mieć tylko jednego towarzysza (wyłączając chowańce i przyzwane strwory). Gra posiada trzy tryby gry: pojedyncza, wieloosobowa i wieloosobowa MG.
Jeśli chodzi o tryp jednego gracza, to tu ważna jest fabuła, która jest...średnia/słaba...liniowa, mało pobocznych questów, przewidywalna...ogółem w porównaniu do BG może się schować. Kolejną wadą w tym trybie jest to, że silnika Aurora, na którym opiera się gra, przyczynia sie do monotonności lokacji. Mianowicie jaskinie wyglądają bardzo podobnie, różnią się wyłącznie kształtami korytarzy, a miasta mają powtarzające się budynki (jeśli mnie pamięć nie myli w BG i IWD nie było czegoś takiego). Postaci, które nam mogą towarzyszyć nie jest dużo. Niby mają swoje charaktery, lecz to nie to samo co BG2. Widać, że twórcy nie skupili się na pojedynczej przygodzie (dopiero w dodatkach, podobno, robi się ciekawiej - mam nadzieje), ale ogólnie nie jest strasznie, a i tak się fajnie gra.
Co do trybu multiplayer, to mogę rzec, tylko tyle, że nie udało mi sie jeszcze zagrać w niego, ale zważywszy, że NWN był robiony pod tym względem, powinno być nieźle.
Istnieje możliwość grania w ten tryb w postaci MG (to mi sie udało), porusza się wtedy postacią niewidoczną dla graczy, która ma wiele ciekawych możliwości, np. dawanie doświadczenia, zabijanie jednostek, wcielanie się w jednostki, poruszanie się po wszystkich mapach (jakby teleport). To napewno uprzyjemnia rozgrywke.
Teraz skupię się na najlepszej moim zdaniem rzeczy w tej grze, mianowice silnik Aurora daje kolosalne (wręcz nieograniczone) możliwości przy tworzeniu map. Poza tym, że można stworzyć wielki świat fantasy, robiąc miasta, wsie, trakty, lasy, jaskinie i wszystko co wpadnie do głowy, to ma sie wolną ręke w tworzeniu postaci BN, przedmiotów itp.(edytor przedmiotów w NWN jest nieporównywalnie lepszy do tego z AOW, w szególności w przypadku zbroji)
Oto dwie postacie w zbrojach, które zrobiłem:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
A tu widok z edytora, fragment mojego miasta, a dokładniej arena gladiatorów:
[link widoczny dla zalogowanych]
Ja osobiście jestem zachwycony możliwościami edytora Aurora, a najlepsze w nim jest to, że jest możliwość pisania skryptów C++ z wstawieniem funkcji gry! To właśnie dzięki temu, uważam że ma nieograniczone możliwości. Jednakże wymaga to znajomosci języka C++, który nie należy do najłatwiejszych, ale jestem przekonany, że warto. Dla przybliżenia potęgi edytora dodam tylko jeszcze, że najpewniej istnieje możliwość zrobienia takiej mapy, gdzie do bohatera dołącza się smok, demon, czy co tam kto chce.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 17:31, 14 Sty 2007 |
|
|
|
|
Queen Fire
Nobilitowany
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Z zamku Meandora
|
|
|
|
Słyszałam o tej grze. Możliwe, że ją zakupię.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 18:17, 14 Sty 2007 |
|
|
Bardah
Nobilitowany
Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z kądś
|
|
|
|
Moim zdaniem druga część jest lepsza. grafika jest na wyższym poziomie oraz fabuła, ale NWN to świetna i dopracowana gra.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 19:07, 14 Sty 2007 |
|
|
Pharaun_Mizzrym
Hrabia
Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Menzoberranzan
|
|
|
|
Mało o tej grze slyszalem i jakos mnie nigdy nie zaintersowala chociaz jest tam podobno mozliwosc importu postaci z BG co mnie moze kiedys nakloni do zainstalowania tej gry;D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 21:22, 14 Sty 2007 |
|
|
Nalvetar
Arcylord Wszechrzeczy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 233
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Uniwersum Arcylorda
|
|
|
|
| | Możliwe, że ją zakupię. |
NWN wraz z obydwoma dodatkami kosztuje już około 50 zł. Sam też zamierzam kupić, szczególnie ze względu na dodatki (a zresztą gram na piracie)
| | Moim zdaniem druga część jest lepsza |
Nie grałem, widziałem tylko screeny, wiem że ma kolosalne wymagania (prawie jak G3), a jego toolset (ten edytor) ma wprost chorendalne wymagania, a najmniejsza możliwa plansza z kilkoma obiektami zajmuje już około 50 MB na HDD!
Nad NWN2 też myśle, czy by nie kupić
| | jest tam podobno mozliwosc importu postaci z BG |
Też słyszałem, ale wątpie by bez jakiegoś patcha czy czegoś podobnego było to możliwe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 22:06, 14 Sty 2007 |
|
|
Nilsharr
Lord Wysłannik Piekieł
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krishan
|
|
|
|
Nie nie można importować niestety zostaje tylko możliwość cieszenia się na nową tą grą naprawde fajna jest
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 18:47, 15 Sty 2007 |
|
|
Pharaun_Mizzrym
Hrabia
Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Menzoberranzan
|
|
|
|
Oj to szkoda ze nie mozna impoortowac;) ciekawe jaka sieke robilby 50 poziomowy czarownik;P..........;D szkoda bardzo;)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 20:44, 15 Sty 2007 |
|
|
Nalvetar
Arcylord Wszechrzeczy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 233
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Uniwersum Arcylorda
|
|
|
|
Rozczaruje Cię, nawet gdyby się dało importować z BG, to i tak w NWN jest ograniczenie do 20 poziomu, natomiast w którymś dodatku jest do 40, więc 50 poziomowy mag...
Poza tym nawet 50 poziomowy mag okazał by się za słaby przy niektórych modach (tworzonych przez graczy), gdyż tam można zrobić tak potężną postać, że dziękuje bardzo (np. mag o sile 100, budowie 100, hp kilka tysięcy itp. ziejący ogniem, zależy jak kto przegina).
Parę słów do fabuły. Teraz zaczyna mi się wydawać bardziej przypominająca ukochane BG2, mam nadzieje, że nie na krótko. Chcę jak najszybciej przebrnąć przez podstawową wersje i pograć w dodatki, bo brakuje mi już dobrych histori. Jak skończe zabiore się za edytora i będe przy nim siedział aż zrobie jakiś naprawdę dobry mod.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 21:23, 15 Sty 2007 |
|
|
Pharaun_Mizzrym
Hrabia
Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Menzoberranzan
|
|
|
|
Przepraszam najmocniej Nalvetarze ale niestety niewiedzialem o tym;pp;pp;pp;pp
Mi wystarczy to ze 50 poziomowy mag w BG 2 jest praktycznie niezniszczalny;D i to mi styka:D a w NWN narazie i tak nie bede gral i tak bo strasznie malo czasu mam na kompa teraz;/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 21:32, 15 Sty 2007 |
|
|
Nalvetar
Arcylord Wszechrzeczy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 233
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Uniwersum Arcylorda
|
|
|
|
| | Mi wystarczy to ze 50 poziomowy mag w BG 2 jest praktycznie niezniszczalny;D i to mi styka:D |
No i nie dziwie się, 50 poziom to kolosalnie wysoki, a taki mod o którym wspomniałem nigdy nie będzie oficjalną krainą.
| | strasznie malo czasu mam na kompa teraz;/ |
A kto nie ma? Takie czasy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 21:37, 15 Sty 2007 |
|
|
Pharaun_Mizzrym
Hrabia
Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Menzoberranzan
|
|
|
|
Wiesz wydaje mi sie ze mowimy tutaj o 2 zupelnie innych swiatach mozliwe ze 50 lvl w NWN to jest nic ale w BG 2 to potega;) zawsze bede zwiazany z dwoma grami w ktorymi jestem prawdziwym specjalista:D w BG2 i w D2 to sa gry przy ktorych spedzilem duzo czasu i zawsze moge komus sluzyc rada:D chociaz ostatnio troche opuscilem sie w BG2 ale cos tam pamietam:D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 22:05, 15 Sty 2007 |
|
|
Nilsharr
Lord Wysłannik Piekieł
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krishan
|
|
|
|
w NWN 40lvlowy(max lvl) mag wymiata... taką postacią nie ma co grać bo smoka ma się na 1 czar troche to psuje gre dlatego szanujący się skrypterzy itp robią światy z low magic
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 14:11, 16 Sty 2007 |
|
|
Pharaun_Mizzrym
Hrabia
Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Menzoberranzan
|
|
|
|
Jezeli to prawda ze na hita bierze smoka to zdeka przypał bo nie ma praktycznie zadnej przyjemnosci z gry;) i albo te smoki sa tak slabe albo mag ma tak potezne czary;) jak to jest??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 14:54, 16 Sty 2007 |
|
|
Nalvetar
Arcylord Wszechrzeczy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 233
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Uniwersum Arcylorda
|
|
|
|
| | Wiesz wydaje mi sie ze mowimy tutaj o 2 zupelnie innych swiatach mozliwe ze 50 lvl w NWN to jest nic |
Trochę źe mnie zrozumiałeś, bo w NWN 50 level (zakładając, że wogóle możliwy do osiągnięcia) to także potęga tylko nie na każdym modzie (bo jak nie ma ograniczeń to jego twórca może tam zrobić wszystko jak już wspomniałem).
| | w NWN 40lvlowy(max lvl) mag wymiata... taką postacią nie ma co grać bo smoka ma się na 1 czar troche to psuje gre |
Absurd, mam nadzieje, że nie jest to do konca prawda (czyli że trochę przesadziłeś)
Lecz jeżeli tak rzeczywiście jest, wtedy jak opanuje w pełni mody to także postaram się przyblokować magie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 20:53, 16 Sty 2007 |
|
|
Pharaun_Mizzrym
Hrabia
Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Menzoberranzan
|
|
|
|
Wiesz Ciezko mi sie wypowiadac o grze o ktorej prawie nic nie wiem..... cos tam o niej slyszalem i juz:D i malutkie sprostowanie:) mag na 50 lvl w BG2 na niektorych modach tez nie jest taki mocny:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 20:56, 16 Sty 2007 |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|