Forum Kult RPG Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
"Angelo Morphus" - FAQ
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Odpowiedz do tematu    Forum Kult RPG Strona Główna » Sesje Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
"Angelo Morphus" - FAQ
Autor Wiadomość
Nilsharr
Lord Wysłannik Piekieł
Lord Wysłannik Piekieł



Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krishan

Post "Angelo Morphus" - FAQ
Zastrzegam sobie prawo do zmiany statusu sesji etc.


Chce przedstawić wam nowy eksperyment, którego to będziecie testerami. Zacznę może od początku. Pewnego dnia w mojej głowie zrodził się pewien pomysł na nowy świat na zasadach zmodyfikowanego do moich potrzeb Dungeons&Dragons. Świat o tyle ma różnić się od tego znanego z Zapomnianych Krain i Greyhawka, że jest to świat Dark Fantasy. Podobny może trochę do tego z Monastyru itp. Na sam pomysł wpadłem rok temu i tak czekał w mojej głowie na impuls, który nada mu tchnienie.
Teraz może jakieś konkretne informacje. Świat jak na Dark Fantasy przystało ma być Low Magic. Czary naprawdę nie są magowi do życia niezbędne wbrew pozorom wielkich maniaków. Wojownicy i inne klasy też są bardzo osłabione, ale ma to na celu wprowadzenie klimatu. Taki "myk" (jak to mawiam czasem) mile zmienia nastawienie gracza do swojej postaci, daje jej dużą możliwość wczucia się charakterem, zżycie się psychicznie ze swoją postaci, a być może stanie się jednością (na czas sesji oczywiście). Tak pokrótce to przedstawię w skrócie co zostało zmienione:

Wojownicy - Tych chyba nie musiałem osłabiać. Nie chce dać jakichś alternatyw do wyboru jak to było w grach cRPG lecz daję pełną możliwość tworzenia postaci (dosłownie->) od zera. Czyli wycofuje Paladynów i Barbarzyńców. Tym pierwszym można stać się tylko za przyzwoleniem innych Paladynów, a Ci od bogów. Barbarzyńcy, tu chyba nie ma wątpliwości, ale szał może stać się chorobą psychiczną (przykro mi, ale z naukowego punktu widzenia tak to właśnie jest - gra jest przyjemna jeżeli się ją poczuje)

Łowcy-Tu też są zmiany. Nie bawimy się w dodawanie atutów które dodają walkę dwiema broniami. Łowcy zajmują się polowaniem - Łuki, kusze. Walczą przeważnie długim mieczem (standardowo). Oczywiście jeżeli ktoś chce może nauczyć się walki dwoma orężami, nie wykluczam tego, to kwestia gustu gracza. Nie ma zwierzęcego towarzysza. Nie widzę sesnu w tym skoro i tak owego "towarzysza" można sobie oswoić w trakcie gry.

Bardowie - Tu chyba nie trzeba się wysilać. Kieszonkowstwo, gra na instrumentach, magiczne sztuczki (sztuczki, nie magia. Czyli jakby to nazwali niektórzy-słaba magia iluzji etc.)

Złodzieje - Każdy kiedyś musiał zacząć od kradzenia bułek w sklepie. Chyba każdy wie o co chodzi, ale to wcale nie znaczy, że to nieprzydatna klasa. Ja osobiście bardzo ją lubię nawet z tymi ograniczeniami.

Teraz poświęcę chwilkę na magię, zarówno kapłańską jak i mistyczna. Magowie nie są na ogół spotykani, ale przejdźmy dalej...

Adepci - Jeżeli gracz poświęci się dla sztuki władania magią mistyczną - mityczną (to określenie będzie tu bardzo pasowało) zaczyna grę praktycznie jako postać do zabicia przez chłopa. Są to intelektualiści. Najpierw zajmują się teorią, ich wiedza jest źródłem zachwytu wśród mieszczan. Uczą się pisać i czytać przez całe życie (przeróżnych języków). Znają bardzo podstawową magię pozwalającą im co najwyżej ochłodzić pomieszczenie czy zapalić świecę. Uczą się o potworach więc ich umiejętności przydadzą się poszukiwaczom przygód. Czarów uczą się z czasem, bardzo powoli. Magowie zyskują dużą sławę, gdyż droga którą przebyli jest naprawdę duża. (Ta klasa też wbrew pozorom jest dobra... pozwala oderwać się od Heroic Fantasy gdzie wszyscy rzucają fireballami; z czasem stają się silni, spokojnie Smile )

Kapłani - Wielebni duchowni. Wysławiani przez plebs, mniej lubiani przez arystokracje, która ma swoje własne poglądy na temat bogów. Klerycy nie mają takich mocy jakich znamy z systemów RPG. Posiadają oni znajomość medycyny, uczą się niebiańskiego języka. Mogą udzielać błogosławieństwa i spowiadać, posiadają zaufanie wśród ludzi. Często proszeni są o rozstrzyganie sporów. Z czasem, wiara pogłębia się, a oni sami często zyskują jakieś nadnaturalne zdolności. (przykładem może być nasz ojciec Pio)

Wstawiam relacje między rasami - zamieszczam tylko 4 (specjalnie) i tych mamy się tu trzymać. Reszta z czasem (bo jak mamy grać to zaczynacie w małej wiosce... również mało tolerancyjnej).

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Nilsharr dnia Nie 19:25, 04 Lut 2007, w całości zmieniany 5 razy
Wto 16:42, 16 Sty 2007 Zobacz profil autora
Nalvetar
Arcylord Wszechrzeczy
Arcylord Wszechrzeczy



Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 233
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Uniwersum Arcylorda

Post
Podoba mi się to nowe spojrzenie. Czasami miewam dosyć heroica, czas na odmiane. Z przyjemnością wezmę udział w sesji jeśli nie zgłosi się zbyt wielu ochotników. Mam nadzieje, że nie zrazicie się tym, że już nie gracie przyszłymi herosami itp.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 20:10, 16 Sty 2007 Zobacz profil autora
Queen Fire
Nobilitowany
Nobilitowany



Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Z zamku Meandora

Post
Ładnie, nawet mi pasuje. Jeśli miałabym wybierać, to wybrałabym kapłankę. Imię pozostaje - Luna. Mroczny Elf, a charakter zobaczycie. Takie tajemnicze przedstawienie jest najlepsze. Jej jedyną bronią są zaklęcia, jak rozumiem.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 20:26, 16 Sty 2007 Zobacz profil autora
Nilsharr
Lord Wysłannik Piekieł
Lord Wysłannik Piekieł



Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krishan

Post
No właśnie o to chodzi, że nie będziesz mieć zaklęć... a charakter nie jest ustalony przez jakieś wytyczniki typu siatki podziału jak w RPG.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 20:32, 16 Sty 2007 Zobacz profil autora
Queen Fire
Nobilitowany
Nobilitowany



Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Z zamku Meandora

Post
Nie ma broni?


Post został pochwalony 0 razy
Wto 20:38, 16 Sty 2007 Zobacz profil autora
Pharaun_Mizzrym
Hrabia
Hrabia



Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Menzoberranzan

Post
Bardzo ciekawy pomysłWink Juz same brawa za wymyślenie czegoś takiego;) Jezeli mozna sie przyłaczyc to bardzo chętnie:) Jak mam sie okreslic kim mam być więc:
elfem..... złotym;)
adeptem;) czyli magiem mówiąc krótko
imię Scorch:D
czy coś jescze mam podawać??Smile


Post został pochwalony 0 razy
Wto 20:44, 16 Sty 2007 Zobacz profil autora
Nilsharr
Lord Wysłannik Piekieł
Lord Wysłannik Piekieł



Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krishan

Post
Masz broń... naturalnie. Zawsze u twego boku jest modlitewnik i jakaś wybrana sobie przez Ciebie broń prosta... do długiego miecza. No chyba, że mi w wystarczający sposób przedstawisz wizje postaci, ale co do czarów... napisałem że tu jest z tym baaardzo krucho


Post został pochwalony 0 razy
Wto 20:46, 16 Sty 2007 Zobacz profil autora
Queen Fire
Nobilitowany
Nobilitowany



Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Z zamku Meandora

Post
Czyba mówimy o dwóch różnych rodzajach czarów. Mi wystarczają tak zwane "magiczne pociski". Codzi o to, że rzucany taki typ czaru robi ciu większe rany niż zwykła strzała z kuszy, czy łuku.

A jak tak, to chyba wolę adepta.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 20:50, 16 Sty 2007 Zobacz profil autora
Pharaun_Mizzrym
Hrabia
Hrabia



Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Menzoberranzan

Post
Przepraszam przepraszam juz ja jestem adeptem;p zostan kaplanka i jush tesh nam sie przyda:D
Czy adept moze specjalizowac sie w rzucaniu nożami Nilsharze??


Post został pochwalony 0 razy
Wto 20:52, 16 Sty 2007 Zobacz profil autora
Queen Fire
Nobilitowany
Nobilitowany



Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Z zamku Meandora

Post
To łowcą.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 20:57, 16 Sty 2007 Zobacz profil autora
Nilsharr
Lord Wysłannik Piekieł
Lord Wysłannik Piekieł



Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krishan

Post
A no może Smile adept to taki uczeń Smile tęgi mózg... może rzucać nożami, bo to zależy od gracza... ale i tak ma bardzo ciężko na początku Smile kapłani mają dobrze... powiem że jako jedyni są szanowani... więc zawsze oni mogą pomóc. Aha, bez magicznych pocisków Wink chce stawić wam nowe wyzwanie Smile

Ok sprostuje... Adepci to takie wsparcie wiedzą... żeby wojownik nie porwał się z drewnianym mieczem na smoka (bo niby skąd ma wiedzieć że smok to smok i jest silny Wink to jest Dark Fantasy) aha... jako drowy... no ale tu może być problem Smile bo ogólnie ludzie wobec ludzi są... niemili


Post został pochwalony 0 razy
Wto 20:58, 16 Sty 2007 Zobacz profil autora
Queen Fire
Nobilitowany
Nobilitowany



Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Z zamku Meandora

Post
No są. Ale mogą się chyba zmienić. Nie znam się, ale Drowy, to (chyba) postacie spokojne.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 21:00, 16 Sty 2007 Zobacz profil autora
Pharaun_Mizzrym
Hrabia
Hrabia



Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Menzoberranzan

Post
Oj bozie QF ale dowalilas;) niestety dostalem ataku smiechu;p drowy sie nigdy nie zmieniaja:D tylko Drizzt jest dobrym drowem;D a reszta jest zla do szpiku kosci:D
Co do twojej wypowiedzi Nilsharze dobra bede wsparciem merytorycznym dla wszystkich ale z uplywem czasu sam zaczne dzialac:D a nozami to sobie porzucammm:DVery HappyVery Happy kozak ze mnie:P


Post został pochwalony 0 razy
Wto 21:03, 16 Sty 2007 Zobacz profil autora
Nilsharr
Lord Wysłannik Piekieł
Lord Wysłannik Piekieł



Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krishan

Post
Drowy... one zdradzą swoją rodzinę Smile Pharaun jest od nich specjalistą... musze to przyznać. Więc one mogą mieć duży problem u mnie... już sami wojownicy są potępiani

Kapłan - szanowany
Adept - tolerowany
Wojownik - wobec niego lludzie są obłudni
Łowca - Obłudni, chociaż do niego bardziej się przymilają (dla pożywienia itp)
Bard - tolerowany, ale tylko w karczmach
Złodziej - chyba nie musze mówić



Post został pochwalony 0 razy
Wto 21:04, 16 Sty 2007 Zobacz profil autora
Pharaun_Mizzrym
Hrabia
Hrabia



Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Menzoberranzan

Post
Dzieki ze ktos wreszcie zauwazyl ze cos niecos wiem o drowach:D podales wlasnie jak to jest z klasami a moglbys podac jak to jest z rasami ta tolerancja??Very Happy bo ciekawi mnie czy ktos sie przywali do tego ze jestem elfem;p??


Post został pochwalony 0 razy
Wto 21:21, 16 Sty 2007 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum Kult RPG Strona Główna » Sesje Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin